החורף מקשה על
פעילותן התקינה של מעליות. התייעצות עם חברת מעליות ושמירת פרטי קשר של חברה זמינה
במשך 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע, בהחלט יכולה לעזור. עם זאת, חשוב להכיר את
התקלות הנפוצות כדי לזהות אותן בזמן:
1. אי התאמה בין גובה עצירה לרצפת הקומה
זו תקלה שנגרמת
בגלל בעיה מכאנית בתפקוד של המעלית. במצבים כאלה אסור להמשיך להפעיל את המעלית,
היות והבעיה עלולה להחמיר. יש ליצור קשר מיידי עם נציגי חברת מעליות ולהזמין שירות
תיקונים. אי התאמה בין גובה עצירת המעלית לרצפת הקומה בה עצרה היא בעיה שמופיעה
בבנייני מגורים, בנייני משרדים ומוסדות ציבוריים.
2. דלת לא נרתעת לאחור
גם דלת מעלית שאינה
נרתעת לאחור באופן אוטומטי כאשר נכנסים מעידה על בעיה חמורה. הסיבה להופעת הבעיה
בחורף היא לעיתים כניסת מים, או חסימה ולכלוך על העינית. בנוסף, תקלה בחיווי הדלת
נגרמת לאורך השנה בגלל בעיה מכאנית בחיישן.
3. מעלית רועדת
מזג אוויר סוער לא
אמור לגרום למעלית לרעוד. אם החורף קיצוני במיוחד ולפיר המעלית חודרים מים, יכול
להיווצר מצב של חוסר נוחות במהלך השימוש במעלית. רעידות הן סימן בטוח לבעיות שבהן
צריך לטפל מוקדם ככל האפשר. מומלץ גם להפסיק את השימוש במעלית עד הזמנת חברת מעליות
ולחסום את הכניסה. יש לעדכן את דיירי הבניין בבעיות שנגרמות במעלית ובמידת הצורך
להציב שער או שלט אזהרה.
4. רעשים חריגים
אסור בשום פנים
ואופן להכניס מים לפיר המעלית במהלך שטיפת הרצפה בקומות. אין לשפוך מים גם בתוך תא
המעלית, אך בחורף זה לא תמיד אפשרי. התקלות הנפוצות נגרמות בגלל כניסת אנשים
רטובים לתוך התא. המים בתא המעלית זולגים כלפי חוץ וגוררים בעיות מכאניות חמורות.
5. פעמון אזעקה לא תקין
עוד בעיה שנגרמת
בגלל כניסת מים למעלית היא פעמון אזעקה לא תקין. אסור להשתמש במעלית עם פעמון כזה
ויש להתריע על כך. חשוב לדווח לחברת מעליות על פעמון אזעקה לא תקין ולייבש היטב את
מערכת החשמל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה